Офіційна назва:
"Поліський трамвай"
Народна назва:
"Кукушка"
Час заснування:
1895 рік
Ширина колії:
75 см.
Час в дорозі:
4 год. 7 хв.
Цікавий факт:
локомотиви працюють на моторах від танку Т-34, швидкість 30 км/г
Місце знаходження:
Рівненська обл., Володимерецький р-н, с. Антонівка
Офіційний сайт
: http://polissya-tourism.com/ukОпис
Вузькоколійна залізниця Антонівка –
Зарічне – найдовша (106 км) діюча вузькоколійна залізниця в Європі (1895
р.), в обслуговуванні якої досі використовується чимала кількість
раритетної техніки.
Потяг, що складається з тепловоза та чотирьох вагончиків, перетинає
унікальний залізнодорожний дерев’яний міст через р.Стир, поблизу
с.Млинок Зарічненського району - єдиний великий дерев'яний залізничний
міст в Україні. Тут же є ще одна унікальна споруда — єдина на Рівненщині
річкова переправа - паром через р.Стир.
Впродовж усієї подорожі вузькоколійкою можна спостерігати ідилічний
пейзаж, незіпсований цивілізацією: пісок, сосни, мішаний ліс, заболочені
луки. Неподалік звідси розташовані славнозвісні озера Українського
Полісся: Біле, Нобель, Воронківське та Острівські озера.
Антонівка. Будівля вокзалу цегляна
(ймовірно, післявоєнної забудови). Відкрито для пасажирів цілодобово.
Далі по лінії вузькоколійної залізниці:
Зупиночний пункт 10 км. Автомобільний переїзд. Стоять таблички «зупинка локомотива» і «10 км», більше нічого немає.
Володимирець. Станція знаходиться в трьох кілометрах від однойменного
селища - центру Володимирецького району. Кілька іржавих шляхів,
семафори, дерев'яне станційне будівля зеленого кольору з табличкою:
Станцiя ВОЛОДИМИРЕЦЬ Взк. Львiвська зал.
Хиночі. Тут лінія вузькоколійних залізниць повертає на 90 градусів.
Колись це був трикутник, за яким поїзда з боку ст.Антонівка та ст.Біла могли
йти на с.Дубровиця, не змінюючи напрямок руху. Насип у бік Дубровиці добре
помітна. Колійного розвитку тепер немає.
Біла - Млинок. На цьому перегоні знаходиться найбільший на лінії
дерев'яний міст через річку Стир. Міст у поганому стані, обмеження
швидкості - 5 км / год, знаходиться в стані «вічного» ремонту.
Острівськ. Місцевий сушильний завод був колись одним з основних
відправників вантажу для вузькоколійної залізниці. Зараз він вже нічого
по ній не відправляє ... Ще це місце відоме своїми озерами. Їх тут чотири: одне знаходиться в самому с.Острівськ, інші три, в лісі, приблизно в 5-ти км від села.
Зарічне. Єдина на вузькоколійній залізниці станційна будівля сучасної
споруди, з єдиним (якщо не вважати «ширококолійної» Антонівки) залом
очікування.